İçeriğe geç

Ayıplı Ürün Iadesi Kaç Gün Süresi

Ayıplı mal kaç gün içinde iade edilir?

Bu bağlamda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesi uyarınca ayıplı malların iade süresi, malın teslim tarihinden itibaren iki yıldır (taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirtilmediği takdirde). Konut veya tatil amaçlı gayrimenkul satışlarında bu süre beş yıla çıkar.

Kusurlu ürün iadesi kaç gün sürer?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?

Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren iki yıl içinde Tüketici Uyuşmazlıkları Heyeti’ne başvurulması gerekir.

Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?

Kanun veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan zamanaşımı süresi iki yıldır ve ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar.

Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.

Yasal iade süresi kaç gündür?

Mesafeli satın alımlarda satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketicinin ödediği bedeli iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca tüketici, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde satın aldığı malı iade etmek zorundadır.

Ayıplı malı nereye şikayet ederim?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

İade kabul etmeyen firma nereye şikayet edilir?

Başvuru, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.

Mağazanın iade almama hakkı var mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Dava masrafları, mahkemenin bir davayı yargılaması için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.

Ayıplı mal için hangi dava açılır?

Kusurlu mal nedeniyle tazminat davası açmak için davacının ikametgahının bulunduğu yerdeki mahkemeye başvurması gerekir. Bu gibi durumlarda tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuranın tüzel veya gerçek kişi olması başvuru esaslarını ve başvurulacak mahkemeyi değiştirmez.

Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?

Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir forma tabi olmadığından yapılıp yapılmadığının ispatı da gayri resmidir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet dava yoluyla da yapılabilir.

Tüketici hakları 11. madde nedir?

Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, ayıplı ürünün ölüme ve/veya kişisel yaralanmaya ve/veya kullanılan diğer mallara zarar vermesi halinde, üreticiden tazminat talep etme hakkına da sahiptir.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.

Mağazadan alınan ürün kaç gün içinde iade edilebilir?

Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın alınan ürünü 15 (on beş) gün içinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar ürünü 7 ila 7 gün içinde iade eder ve bazıları da ürünü aynı gün koşulsuz olarak iade eder.

Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?

Hukuki ayıplar halinde tüketici bu ayıpları otuz gün içinde bildirmek zorundadır. Gizli ayıplar konusunda ise kanunda açık bir düzenleme bulunmadığından aynı kanunun 30. maddesi (B.K. 198) ve T.B.K. 223/2’ye göre genel hükümler uygulanmıştır. Maddeye göre bu ayıpların derhal bildirilmesi zorunludur.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı açılmış ürünlerde, internet üzerinden satın alınan ürünlerde tüketicinin genellikle cayma hakkı bulunmaktadır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort escort bayan
Sitemap
google